Hyggelig men har dårlig tid

Én time hos fastlegen tilsvarer 10-15 min. Han passer alltid på at pasienten er ferdig i løpet av 2 min. Som regel sitter man og venter 5+ min på venterommet på å bli kalt inn. 5 min av din time.
Kjekt når man har simple behov. Men sårt når man er avhengig av fastlegens ord og spes. i sammenheng med andre instanser.
Har hatt Ocak som fastlege i flere år nå, byttet da jeg hadde behov for en som kunne forholde seg til papirarbeid og NAV. Og en som respekterer diagnosen M.E/CFS.
Han er flink der. Forståelsesfull og effektiv. Men jeg skulle ønske man fikk bedre svar når man har konkrete medisinske spørsmål - også ang. medisinering. Som f.eks under graviditet.

Solum Legesenter er mulige å nå via helsenorge.no. Da har man en mulighet når man blir skysset på dør å spørre om det man glemte å spørre om hos fastlegen!
Forøvrig kommuniserer han på dansk. Som er helt OK. Han er lett å forstå.

Synes Legesenteret er veldig hyggelige og imøtekommende, derfor ville jeg fortsette å ha en fastlege der selv om jeg har flyttet.

PS: Har som regel orden på min egen diagnose. Men trenger jo legens råd ang. medisiner og kosttilskudd. Savner at man ikke kan ha innsyn i deler av egen journal når man trenger informasjon eller prøver å unngå virkestoffer man ikke tåler. Men det er jo ikke noe fastlegen kan gjøre noe med.