Legeangst takket være Kari

Har under to år vært under oppfølging for mine helseplager og byttet til Kari Beckmann, ettersom min tidligere fastlege gikk ut i permisjon.

Aldri før har jeg hatt angst for å dra til legen, men det har jeg utviklet etter å ha hatt Kari som fastlege i åtte måneder.

Ofte avbryter hun når jeg skal forklare om plager, tar telefoner under legetime, eller bruker halve timen på å lese journal eller ta notater uten å faktisk høre på det jeg sier.

Nesten alle timene mine med Kari har endt med at jeg gråter fordi jeg blir så lei meg. Jeg måtte bønnfalle Kari for å hjelpe meg med mine helseproblemer, men selv da har jeg kun fått henvisning videre (etter mange måneder med besøk) men ingen oppfølging.

Jeg har fått beskjed av Kari om at mine helseproblemer kun er en subjektiv opplevelse, men hun har ikke gjort noe for å behandle eller undersøke meg.

Har ikke kommet noen vei med utredning over tiden med Kari som fastlege, da de aller fleste timene har gått til at hun skulle snakke vekk tiden eller forklare hvorfor at hun ikke hadde sendt henvisningen min (selv om det hadde gått over en måned siden hun sa den var sendt).

Da jeg nevnte til Kari at jeg har begynt å slite med psyken pga mine helseplager ble jeg fortalt at det ikke var noe vits å ta tak i det, da jeg tross alt er ung og frisk, de som får psykolog har selvmordstanker. Hun hadde ikke spurt meg videre om hva slags ting jeg slet med.