Vær Advart!

Denne fastlegen skuffet meg, da jeg ikke fikk medisinske råd/ hjelp, utredning eller oppfølging for noe av det jeg bestilte timer for og sa jeg trengte hjelp til, men måtte betale for timene før jeg var ferdig, midt i setning én om mine helseplager.
Hun avbrøt meg alltid når jeg ville fortelle viktige ting, hun trodde meg aldri, og jeg fikk aldri fullføre eller forsøke bli forstått, hun kom alltid med negative kommentarer til alt jeg sa, og: betal med vipps nå!
Måtte vente 14 dg. hver gang jeg bestilte time, store smerter, infeksjoner eller ei.
Den store skuffelsen min kommer av at hun var ikke interessert i å snakke med meg om helseplagene, bekymringene og smertene mine; ville ikke lytte til en betalende pasient hun har ansvar for helsen til!
Bare avbrøt meg med nedlatende ord, tverr, bitter;
"jeg gjør det på min måte!,
jeg tar mine egne vurderinger!" med uvennlig tone. Men jeg hintet aldri om at hun ikke skulle få gjøre det på sin måte, eller få ta egne vurderinger, så jeg forstår ikke hva som plaget henne sånn.
Det var sårende å avkuttes slik, som om jeg kom og plaget henne mot hennes vilje og krevde noe av henne som hun ikke ville gi.
Undrer meg stort over de positive tilbakemeldingene noen har gitt henne her inne! Kanskje hun hadde virkelig dårlige dager da jeg hadde timer hos henne, hvem vet.
Mitt råd er ihvertfall å ikke ta medisinen hun skriver ut til deg før du nøye leser pakningsvedlegget; bivirkninger og hører med farmasøyt e.a om hva "medisin" det er, sjekk dette ut før du betaler for å ta ut medisinen fra apotek!

Ikke hadde hun tilgang til Helse Norge og journalene mine heller, som alle andre leger har, også legevakt, og hun krevde med skarp stemme alle tidligere journaler før hun ville snakke med meg, måtte betale og rett ut, fikk ikke si noe.
Og neste time gruet jeg meg til, da jeg tåler dårlig sinte mennesker, så ble igjen såret da jeg etter nye 14 dg. venting i smerter osv. opplevde at hun ville ikke snakke om mine plager, symptomer, smerter osv. men satt med ryggen til og leste opp mine gode jernverdier som hun absolutt ville ta blodprøver av sist gang, selv om jeg sa det er unødvendig & bortkastet tid. Men deretter måtte jeg betale og rett ut igjen; fremdeles med null spørsmål fra min fastlege om det jeg bestilte time for de siste gangene skriftlig og bad om utredning for.
Kanskje fordi hun ikke hadde tilgang til Helse Norge? Men hun svarte meg inne på appen så jeg trodde hun hadde tilgang. Ikke vet jeg.
Poenget er uansett at hun aldri har spurt meg om eller vist interesse for min helse, smerter, symptomer og hva hun kan bidra med, selv om hun fikk journalene hun bad om og jeg var høflig, rolig, hyggelig, positiv, som sist gang og var tydelig på at jeg var der for å utredes/ hjelpes, og jeg betalte med vipps på minuttet hver gang hun krevde det.
Selv om ingen andre fastleger har hatt slikt betalings regime.
Måten hun avbrøt når jeg ville fortelle om mine helseplager og smerter var med ordene: betal med vipps nå! Så var hun ferdig med meg, uten at jeg fikk svar på noe jeg lurte på, og hun tilbød heller ingen oppfølgingstime.
Jeg må benytte ytringsfriheten min og si at dette var drøyt og tragisk alt sammen, og skulle ikke vært lov!

Disse ordene jeg bruker her er kraftig moderert da jeg får ikke uttrykke hvor sint, sjokket og såret jeg er av denne fastlegen, og vil advare andre her inne, men får ikke uttrykke meg som jeg vil fordi retningslinjene hindrer meg.