Først optimistisk, så skuffet

Opplevde Marianne som forståelsesfull, interessert og åpen for nye ideer. Hun hadde kjennskap og erfaring med min sykdom, postviral utmattelse/ME, og jeg kjente meg derfor optimistisk til å få hjelp med mitt komplekse symptombilde.

Jeg fikk bare en time med Marianne, og må nå dessverre bytte fastlege da hun har permisjon til 2023, som først bare skulle være til mars 2022. Vikarene som kommer blir bare verre og verre. Nåværende (som jeg tror skal være fast) snakker ikke Norsk, kun Svensk eller Engelsk, og da heller ikke godt nok, og man stadig må gjenta ord man sier. Opplever at han ikke er interessert i å utrede, og spurte meg som pasient hvilke blodprøver jeg ønsket, uten å undersøke meg fysisk eller gjennom spørsmål. Han klaget også i legetimen over at alle pasienter skal ha sykemelding osv, opplever han som uprofesjonell.

Legekontoret: Ved hastetime samme dag er de ofte forsinket, men ved oppsatt legetime (lang ventetid) kommer man stort sett inn på tiden. Personal i skranken er noen av de hyggeligste jeg har møtt, og det oppleves trist å miste disse ved fastlegebytte.