Et legekontor som en gang var meget bra

Bengt Krister er nok en god fastlege når han er på jobb. Utfordringen er at han ikke er der. Han har benyttet vikarer i så mange år at jeg som selv jobber i helsevesenet ikke kan forstå at han fortsatt kan være koblet til denne praksisen. Sekretæren forteller meg at de ikke vet om, eller når Bengt Krister kommer tilbake. Bengt Krister som fagmann gir jeg tommel opp. Bengt Krister som tilgjengelig gir jeg tommel ned. Mine vurderinger er derfor knyttet til legekontorets vikarer som er de som i realiteten er tilgjengelig.

Jeg har også vært innom de andre fastlegene ved kontoret i fravær av Bengt Krister og også hans vikarer, og er dessverre ikke imponert over disse da timen blir preget av dårlig tid, og man føler seg oversett.

Det skiftes vikarer ofte, og jeg treffer ofte et nytt ansikt. Legekontoret virket en gang i meget god balanse og harmoni, men nå fremstår legekontoret som rotete, ustabilt, upersonlig og med varierende kompetanse.

Etter flere år med vikarer så venter jeg ikke lenger på Bengt Krister, er litt skuffet, bytter fastlege og fastlegekontor.

Oppsummert: legekontoret i sin helhet anbefales ikke slik det fremstår, og har fremstått de siste årene fra omkring 2019.