Umulig å få kontakt med

Jeg bestilte time via nettskjema, men når jeg dukket opp hos legen var det umulig for meg å komme inn. For å komme inn til Åkerberg må man ringe på. Det stod allerede en mann utenfor som hadde time før meg, og som hadde ringt på gang etter gang uten hell. Vi stod der sammen i over 40 minutter og prøvde å ringe på, ringe til legen og sende melding via nettskjema. Når jeg da hadde stått der ute i 40 min og han enda lenger uten å få kontakt, kunne vi ikke stå ute og fryse lenger og vi dro hjem. Når jeg kom hjem fikk jeg regning for å ha uteblitt til timen.

Jeg ringte dermed til legen i en av de få timene telefonen er åpen gjennom uken og hun jeg fikk snakke med da ga meg beskjed om at Åkerberg skulle slette betalingen og sette opp ny time. Tiden gikk og jeg fikk ikke noen ny time, men jeg fikk flere betalingspåminnelser.

Jeg prøvde derfor å ringe igjen, men selv i åpningstiden til telefonen kunne jeg ikke få kontakt med legesenteret, så jeg har sendt flere meldinger via nettskjema. Ikke noe svar.

Til slutt så jeg ingen utvei enn å betale regningen, og heller håpe at de skulle kreditere regningen når jeg endelig fikk tak i de, men i dag velger jeg heller å bytte fastlege.