Informasjon

Jeg skulle ta celleprøve i fjor men fikk meg et sjokk, prøvene som tas blir kun analysert for HPV i min alder ( 49 ) Dette blir det ikke informert om hos Klinikk Hausken, dette synes jeg er skremmende, ikke bare er dette skremmende det at de ikke informerer om kreft registrenes råd om at hver 5 år er nokk. Jeg hater disse undersøkelsene og har min mann med hver gang, dette er heller ikke populært, det var den klare følelsen jeg fikk. At det ikke går ann å være forsiktig når de vet jeg er redd og hater dette er også skremmende. Innvendig ultralyd ned en hanske på synes jeg var enda mer nedverdigende, er et kondom så dyrt at det ikke er mulig på en privat klinikk ? Etter dette jeg har funnet ut så er det ikke alt som har med helse som utføres, er det en anbefaling om hvert 5 år bør vel dette opplyses av klinikken, ikke minst at celleprøver av livmorhals ikke blir vurdert. Jeg har nå bestemt meg for å ta HPV prøve og sende dem til England for analyse, enkelt å greit å ta hjemme selv.
Kunne godt tenke meg en kommentar på dette slik at andre kan få svar på dette også.