Styr unna!

Timebestilling: om man velger å ringe per telefon blir man møtt av noen som knapt snakker norsk. Jeg har også opplevd å bli satt på vent i flere minutter, samtidig som jeg har hørt at personen på den andre enden har holdt en hverdagslig samtale med noen andre. Men dette går mer på helhetsinntrykket enn fastlegen selv.

Ventetid: rundt 20 minutter, har vært bort i både bedre og verre, men det er på grensen etter min mening.

Lokalet: kan være noe trasig å finne, men dette legger jeg ikke stor vekt på. For øvrig ser lokalet lite innbydende ut; det minner faktisk mer om en byggeplass enn et legekontor.

Betaling: det tas kun kontant og du er derfor nødt til å gå til nærmeste minibank om du ikke har med deg annet enn bankkort. Utover dette kan man få faktura, men da koster det 53 kr ekstra for fakturaadministrasjon.

Legen: hva skal man si? Jeg har aldri vært så usikker på om jeg har endt opp med rett medisin eller ikke etter en endt legetime. Ikke bare fremstår hun som totalt kunnskapsløs, men det er i seg selv vanskelig nok å holde en normal samtale gående. Mindre kontaktskapende og jordnær person skal du lete lenge etter. Er du ute etter en samtale om filosofi, astrologi eller annet vas så er dette legen for deg. Trenger du medisinsk kompetanse, serviceinnstilling, og sosial intelligens så styr for all del unna!