Uinteressert og uengasjert

En lege som overhode ikke har vært interessert i å få en oversikt over min sykdomshistorie. Har bare spurt om medisinbruk, men den sier ikke alt. Har alltid dårlig tid og åpner ikke for innspill fra meg, så jeg svarer kun på det jeg blir spurt om. Konsultasjonene har tatt fra 7 til 12 minutter.

Hun har fått kopier av journalnotater fra spesialisthelsetjenesten, men har aldri fulgt opp hverken med kommentarer, spørsmål eller tilbakemeldinger. Tror ikke hun har lest de, iallefalll virker det som hun ikke kjenner til de.

Ble mektig irritert da hun skulle ta endel blodprøver og jeg spurte om hvilke. Hun nevnte to, men det viste seg å være over tyve. Bad om å få kopi av resultatene, men fikk beskjed om at det kun var hvis det var noe uregelmessig at jeg fikk tilbakemelding. Måtte gå på legekontoret og få en utskrift. Fikk inntrykk av at jeg ikke hadde noe med det. Har aldri hatt så store blodutredelser etter en prøvetaking som på det legekontoret. Så ut som en "narkoman" på armen i flere uker etterpå.

Fikk en henvisning og spurte om hun hadde en spesialist å anbefale. fikk beskjed om å gå på Gule Sider. De sier ingenting om legens kompetanse!