Tja...

Legen er grei og hyggelig å prate med og flink til å ikke gi deg hverken unødvendige medisiner eller sykmelding. Man får stort sett time samme dagen hvis det haster eller trenges en sykmelding. Han var fastlegen min i nesten seks år og jeg hadde legetime omtrent 5-6 ganger i året.

Jeg synes at han er litt kjapp å stille diagnoser; det virker som om han ofte "gjetter" seg til diagnosen uten å undersøke litt nærmere. Han tok veldig sjeldent prøver eller generell helsesjekk (blodbild etc). Dette har resultert i en lang sykdomsperiode fordi han ikke undersøkte meg i det hele tatt og dermed ikke oppdaget det tidlig nok. Det virker som om han enten har for mange pasienter eller generelt har dårlig tid. Det er alltid meget lang ventetid, ofte over en time. Flere ganger oppsto det høylytt irritasjon av andre pasjenter i venteværelsen fordi folk satt og ventet i timevis uten å bli kalt inn. Legen virker ofte utålmodig og vil avslutte samtalen så fort som mulig. Noen ganger fikk jeg bare beskjeden at det var "ikke noe å gjøre med" i stedet for at han gjør forslag til alternative behandlingsmuligheter eller å gi en henvisning til en spesialist, trolig for å bare bli ferdig med samtalen. Hvis det oppstår problemer eller forsinkelser blir han ofte uvennlig og stresset. Selv om han har kunnskap og lang erfaring, så virker han ikke villig til å lytte og ofte har jeg gått fra legekontoret og følte at jeg nesten forstyrret med mine "uviktige helseplager".

Har nå byttet til en annen lege og kan desverre ikke si at jeg var fornøyd med Næverdal.