Stresset, men trivelig

Dr. Eikeland er heldigvis ikke min primærlege. Men grunnet ferieavvikling var det han jeg kom til hos i dag. Han er en trivelig lege, men han tar litt for lett på ting.
Ulempen på dette legekontoret er at det alltid er store forsinkelser. I dag kom jeg inn til legen to timer etter oppsatt tid! Mitt inntrykk er at de har altfor mange pasienter og de setter ikke av nok tid til hver pasient. Venner som har Dr. Eikeland forteller at han ikke sender inn papirer til NAV innenfor fristene slik at NAV ikke gir ut sykepenger i tide.
Det er også vanskelig å komme gjennom på telefon til legekontoret. Og litt avhengig av dagsform er kontordamene enten veldig hyggelig eller veldig sure. Ofte kan det være greit å være litt ydmyk ovenfor de. Da er de lettere å ha med å gjøre.
Det store problemet på legekontoret til Kjær og Ekeland er ikke legene, kontordamene/helsesekretærene, men at de er overarbeidet og overbooket! Det skal ikke være nødvendig å måtte vente over to timer på å komme inn! Og i dag hadde han rukket å bli to timer forsinket etter å ha vært åpen i to og en halv time!