Tilsvar til vurdering

Raskt bytte

Har kun ett besøk å vise til, men svært dårlige førsteinntrykk av Tone.
Var første pasient, måtte likevel vente 30 min (helt greit, jobber med kunder selv innen helse og har til en viss grad forståelse for forsinkelser).

Hun kom ut og ropte navnet mitt, sprang så foran meg og inn på rommet sitt.
Jeg hadde aldri vært der før, og rakk ikke å følge henne, noe som gjorde der vanskelig å finne frem - siden hun ikke viste vei.

Fikk ingen hilsen/presentasjon, selv om det var første besøk.
Fikk ikke så mye som en hang blikkontakt, da hun bare stirrer i skjermen.
Jeg hadde en del spørsmål (har sjeldent tid til legebesøk), og følte det som en byrde, og valgte derfor å ikke fullføre spørsmålene mine, bestemte meg for å skifte fastlege der og da.

Dårlig førsteinntrykk. En fastlege er ingen psykolog, men jeg har faktisk krav om empati og interesse fra fastlegen. På samme måte som jeg ser dette som en selvfølge fra meg i egen jobb.
Har man ikke dette, burde man finne seg en annen jobb, uten så mye menneskekontakt.