Dr. Eriksen som fastlege? - Tvi tvi!

Jeg har hatt Dr. Ragnhild Eriksen som fastlege siden 2007 og opplever henne som usympatisk, frekk, dømmende og slurvete i undersøkelser.

Ved tre anledninger har jeg oppsøkt Dr. Eriksen av ganske ulike årsaker, fra veldig konkrete muskel-skjelett plager, til mer diffuse problemer. Jeg opplevde at hun gjorde seg opp en mening om meg uten å egentlig ha snakket med meg eller lyttet til det jeg hadde å si. Hun overkjørte mine behov, og har ved flere anledninger gitt direkte feilaktige/utdaterte opplysninger, samt avstått fra å gi meg den hjelpen jeg ønsket.

Jeg føler meg hverken sett, hørt eller ivaretatt på noen som helst måte. Tvert i mot ble jeg så hårreisende behandla ved mitt forrige besøk at jeg sporenstreks gikk hjem og byttet fastlege.

Doktoren fremstår som ukonsentrert og stresset. En må gjenta hvorfor en er der, og kan risikere å bli spurt ut om mental helse mens en sitter med blottet underliv. Spesielt støtende er det å bli indirekte kalt dum i denne situasjonen. Jeg støtter tidligere omtaler om doktoren som "brå" og "hardhendt" ved undersøkelser. Videre er huns svært taktløs og kan lett bli oppfattet som dømmende, blant annet når det gjelder seksuell legning.

For å oppsummere har jeg opplevd mine besøk hos Dr. Eriksen som nedverdigende, ubehagelige og i beste fall lite konstruktive. Det du kan forvente med Dr. Eriksen som fastlege er å bli avspist med en bunke resepter. Henvisning til spesialisthelsetjenesten kan du se langt etter.

Rent praktisk er det relativt raskt og enkelt å få time hos Dr. Eriksen, og sekretæren framstår som veldig sympatisk og hjelpsom, men dessverre er timene nesten alltid forskjøvet, slik at en må vente ca 30-60 minutt etter avtalt tid.

For å si som Dr. Eriksen pleier å si ved endt besøk: "Tvi tvi!"