Ikke for gravide

Helt ok lege, frem til jeg ble gravid. Hadde svangerskapskontroll hos han den første tiden. Jeg valgte etter hvert å gå til jordmor, blant annet fordi jeg var lei av å være en av samlebåndspasientene hans. Jeg følte at jeg ble kastet ut av døra før jeg rakk å stille spørsmål om graviditeten. Og når jeg fikk stilt noen spørsmål, satt han og drodlet på post-it-lapper og gadd ikke engang å late som om han var engasjert. Noen spørsmål fikk jeg merkelige svar på. Jeg spurte for eksempel om det var noe sted i Drammen hvor jeg kunne ta tidlig ultralyd. Nei, fikk jeg til svar fra Andersen. Jeg fant selv ut at Gynekologklinikken i Drammen hadde dette tilbudet.

Dråpen som fikk det hele til å renne over, var da jeg henvendte meg til Andersen i forbindelse med at jeg fikk en blødning i svangerskapet. Etter å måtte vente ÉN TIME på å få snakke med fastlegen (som skulle ta meg innimellom andre pasienter), fikk jeg beskjed om at jeg måtte komme tilbake dagen etterpå fordi jeg ikke hadde med meg svangerskapspapirene mine!!
Andersen mente også det ble vanskelig fordi han ikke visste hva den ordinære ultralyden viste, samt hvordan kontrollene mine hos jordmor hadde gått. Istedet for å spørre meg om disse tingene, fikk jeg en lang utbrodering om at jeg måtte skjønne at jeg alltid måtte ha med meg svangerskapspapirene. Dette til tross for at det er første gang jeg er gravid, og ingen har fortalt meg at jeg burde ha med papirene til enhver tid.

Jeg følte meg så dårlig behandlet, at det endte med at jeg dro til fødeavdelingen i Drammen. Det ble jeg godt tatt imot og ivaretatt, på tross av at Andersen ikke hadde ringt dem på forhånd og fortalt at jeg var på vei.

I fremtiden ønsker jeg ikke å benytte Andersen, på grunn av den dårlige behandlingen jeg føler at jeg har fått.