Legen min.

Jeg synes han er immøtekommende og hyggelig. Veldig rolig av seg. Han får meg til å føle meg mindre nervøs når jeg er der. Men syns han er veldig dårlig på å sette seg inn i min situasjon. 9 av 10 ganger blir jeg sendt ut igjen da han mener jeg er frisk eller at jeg har kommet uten at det har vært nødvendig. Uten noe ytterligere råd eller henvisninger, akkurat som om problemet ikke er viktig nok første gangen. Jeg bestiller da ny time etter noen dager, og ikke alltid blir ting fulgt opp da heller.

Jeg har prøvd et par andre leger også, men faller som oftest tilbake da alternativet ikke er noe bedre.

Men mener sterkt at man bør slippe å bestille ny time da man går ut mer forvirret enn da man kom inn.

Det samme gjelder min datter på 3. Føler ting ikke ble tatt alvorlig nok den første, andre og tredje gangen jeg var der. Men da jeg fikk time hos turnuslege, ble vi tatt på alvor, og problemet ble løst.

Lurer noen ganger på om han faktisk kikker på journalen min eller ikke. Trodde ærlig talt at tidligere sydomshistorikk hadde litt å si.

De få gangene jeg har spurt om sykemelding, får jeg ikke dette da han mener jeg ikke er syk nok. De gangene jeg har spurt om henvisning til spesialist, får jeg ikke dette da han mener det ikke er nødvendig og jeg blir sendt hjem igjen.

Føler ikke jeg sitter igjen med noen god følelse her nei.