Under enhver kritikk

Jeg har heldigvis vært frisk for det aller meste og har derfor aldri byttet fastlege - til nå.

Etter en kort konsultasjon høsten 2013 ble jeg rett og slett mål løs over den nedlatende holdningen jeg ble møtt med.

I begynnelsen av desember hadde jeg behov for å endre en sykemelding (idrettskade) fordi jeg kan jobbe mer tidligere en antatt. Jeg ringte første dag 11 ganger før jeg fikk kontakt. Deretter sendte han meg A-delen av sykemeldingen i form av en BMP-fil på en e-post. Dette er vel ganske amatørmessig. Bjerknes-Haugen: A-delen skal til NAV.

For å forsøke å rette opp i dette ringte jeg 9 ganger, sendte en SMS og tok kontakt per e-post.

Hvordan Bjerknes-Haugen er faglig kan jeg ikke uttale meg om for jeg er ingen lege. På det kommunikative planet er det forbedringspotensiale.

Jeg hadde tenkt å konfrontere deg selv med dette selv, for det syntes jeg er det mest redelige, men nå har jeg ringt så mange ganger at det får være bra.

Bjerknes-Haugen:
- Om du henvender deg til pasienten og ikke til PC'en din så hjelper det
- Sørg for å svare på telefonen og skyld ikke på bemanning eller telefonsentral
- Når jeg har 3 spørsmål så handler ikke dette om Kinder-egg (nei det er faktisk ikke en spøk fra min side)

Jeg håper du kan bruke tilbakemeldingen til noe positivt - lykke til.