Uinteressert

Hadde han som fastlege hele ungdomstida, og selv om jeg ikke var der mange ganger, rakk jeg å få et svært dårlig inntrykk. Han har stort sett alltid blikket festet til data-skjermen, og virket kun interessert da jeg kom med en mer sjelden sykdom.

Opplevde han som lite empatisk da jeg etter hvert fikk store psykiske problemer, og fikk ikke hjelpen jeg trengte. Fikk også beskjed om å ikke ringe til han fordi han skulle ha betalt for timen hvis jeg skulle ha noe av han. Foreldrene mine måtte ta ansvar og KREVE at han sendte henvisning til DPS da jeg etter hvert ble for syk til å fortsette skole osv. Han var svært motvillig.

Før dette var han for meg kun en "praktisk" lege å ha, for han vet jo hva han driver med, så jeg kunne komme å si at jeg har ørebetennelse, og så få antibiotika. Han har oversikt kan faget sitt, etter mitt inntrykk, men han har vært svært avvisende mot meg som pasient.

Nå er det noen år siden jeg byttet fastlege, men de gangene jeg var der måtte jeg gjerne sitte en times tid på venterommet.