Unngå denne mannen

Grunnet depresjon som følge av alvorlig sykt familiemedlem (veldig nært familiemedlem) på andre siden av landet, var jeg ikke i stand til å utføre mitt arbeid forsvarlig - dette ble prøvd ut før denne konsultasjonen.

Terapien for min del var å få vært i nærheten av familien i den tunge startfasen der mye informasjon var usikkert.

Dag Hammer sa at den beste medisinen for meg var å være på jobb, jeg kunne heller ringe til familien min. Og han ville ikke være med på å støtte dette her med å gi meg en korttidssykemelding.

Jeg fortalte at jeg har prøvd å være på jobb, men dette var lite fungerende både for meg og min arbeidsgiver. Lettere irritert fortsatte jeg med å si at mennesker er forskjellige så han har i grunn ingen forutsetning for å si hva som er best for meg personlig når det han mener er best allerede er prøvd ut.

Da ble han ganske sur og begynte å kverulere med at han har hatt hundrevis av konsultasjoner lik min, han hadde vært på mange kurs i løpet av årene, han var eldre enn meg og hadde mer livserfaring.

På dette punktet var jeg så sint at jeg ba han holde kjeft og at jeg kom til å bytte fastlege. (Til opplysning er jeg et veldig rolig menneske, og har aldri bedt et annet ukjent menneske holde kjeft).

Styr for all del unna denne legen!