Ikke god på graviditet og svangerskap

Jeg har vært greit fornøyd med Dr Eriksson frem til jeg ble gravid. Jeg har alltid vært typen som jobber 150% i stedet for 100% og har vel nesten ikke vært borte fra jobb noen gang. I denne tidlige delen av svangerskapet har jeg slitt veldig med konstant kvalme, forstoppelse og nå i tillegg tette bihuler/hodepine. Denne kvalmen er av en art som har gjort det vanskelig å jobbe da jeg har et svart begrenset utvalg av matvarer jeg kan spise og når jeg har spist må jeg legge meg ned en 30-60 minutter for at ikke kvalmen skal ta helt overhånd. Når jeg nå for første gang ba Dr Eriksson om en sykmelding for ett par uker frem i tid, fikk jeg som svar at "graviditet er ingen sykdom" og "man skal fungere som normalt gjennom en graviditet". Når jeg nå er så kvalm at jeg ikke klarer å fungere som normalt og spør "hva skal jeg da gjøre ?" - får jeg som svar "kanskje du har noe ferie eller avspaseringsdager du kan ta ut?". Så da skal jeg altså bruke ferie dagene mine på å være syk også skal jeg jobbe meg gjennom hele sommerferien. Heldigvis har jeg en sjef som har mer forståelse og ikke lar det gå så langt. Jeg har sjelden følt meg så ydmyket og trampet på.. Når man alltid har vært blant de som jobber mest og aldri har sneket seg unna en dag, er det fryktelig leit å bli behandlet på denne måten. Opplever altså ikke kunnskapen om svangerskap som helt oppdatert.