Mer opptatt av seg selv enn av pasienten

Jeg hadde han som fastlege i ett år, men hver gang jeg var der følte jeg at han var mer opptatt av å snakke om seg selv enn å høre på meg og at han ønsket meg raskest mulig ut av kontoret. Jeg syntes at han mistenkte hver eneste plage for å være kjønnssykdom, selv om hverken det jeg fortalte eller symptomene stemte. I løpet av året jeg gikk til ham tok jeg klamydia-test fem ganger fordi legen insisterte på dette hver gang jeg var der. Dette opplevdes som svært ubehagelig. Når jeg ba om en henvisning for å ta en rutinemessig kontroll hos en spesialist oppdaget jeg for det første at legen ikke forsøkte å forstå hvorfor jeg ba om henvisningen, og senere oppdaget jeg at det som var skrevet i henvisningen absolutt ikke stemte. Jeg ble nødt til å ringe sykehuset selv og fortelle hva som var riktig. Hele henvisningen virket som ren diktning. Jeg er utrolig glad for at jeg byttet til en annen lege som hører på hva jeg sier. Det er ofte svært lang ventetid på telefonen til dette legekontoret og ventetiden på venterommet kan oppleves som ganske ubehagelig fordi mange av pasientene har utfordringer med rus.