Skandaløst slapp

Etter jul slet jeg med dårlig mage og kvalme. Da dette ikke gikk over gikk jeg til fastlege, altså Per Arne, i februar for å få dette undersøkt. Jeg får beskjed om å ta diverse prøver/tester og at jeg får resultatene om en ukes tid. Etter å ikke høre noen ting om resultater på to uker tenker jeg at det ikke ble funnet noe som var unormalt. Likevel ble jeg værre og værre mens tiden gikk. En dag i sent april er jeg veldig dårlig igjen (etter flere lignende episoder) og jeg får time hos fast legesenter, altså Alleen, men denne gangen hos en utvekslingsstudent fra USA som het Sean, i stedet for time hos Per Arne. Jeg forklarte alle symptomer og han gjorde den mest grunndige undersøkelsen jeg har opplevd på mange år. Kort sagt finner han prøveresultatene mine fra februar og ser at gjennom hele denne tiden har jeg hatt for mye av en magebakterie som har gitt meg dårlig mage, feber, migrener og mer. Men dette har jeg slitt med i to måneder ekstra fordi at det ble oversett av min fastlege, Per Arne Hansen, som jeg ikke hørte en eneste lyd fra. Jeg ble utrolig sint og skuffet oger at jeg har måtte gått rundt så lenge uvitende om hva som feilet meg og ikke skjønne hvorfor jeg nesten ikke kunne spise uten å bli dårlig. Jeg får medisiner og blir frisk igjen, takket være det unge talentet Sean og jeg kan gå tilbake til å leve som en normal tenåring.
Fast bestemt var jeg på at hit til Alleen legesenter ville jeg aldri gå igjen og spesilt ikke til Per Arne, ikke når jeg må måneder ekstra med sykdom på grunn av et slapt og dårlig system med slappe mennesker.
Så, i begynnelsen av mai fikk jeg plutselig et kløende utslett. Etter hvert ble utslettet værre og værre, og jeg hadde ikke annet valg enn å dra til Per Arne for å testet for allergier da ingen ting annet var tilgjengelig. Jeg trengte ikke å si mer enn at jeg har hatt et utslett i et par dager som jeg ikke visste hvor kom fra før jeg ble sendt til å ta blodprøver og sendt hjem igjen med diverse medisiner som skulle hjelpe mot utslettene. Etter noen par dager uten forbedring kommer jeg på selv at jeg spiser jo medisiner for magebakterien, deriblandt penicillin, som jeg kanskje reagerer på? Men hvorfor i alle dager skjekket ikke Per Arne hvilke medisiner jeg har fått utskrevet? Hvorfor i alle dager så ikke min egen fastlege den sammenhengen før jeg selv karte det? Hvorfor må jeg atter en gang SELV finne ut av hvorfor jeg er syk, jeg hadde jo nesten klart meg bedre uten lege? Jeg kuttet ut penicillinet i et døgn og alle utslettene er borte. Jeg hadde rett, ikke legen min.
Jeg er 17 år gammel og klarer å gjøre en grundigere jobb enn min egen fastlege.
Jeg har herved byttet fastlege og nekter å gå til en så lat og ufin lege som Per Arne Hansen og nekter å ha noen ting å gjøre med Alleen legesenter som ikke klarer å gjøre en engang "OK" oppfølging engang.
Derfor kan jeg på det sterkeste anbefale å BYTTE fra Per Arne Hansen, ingen fortjener å føle seg oversett av sin egen fastlege to ganger på rad.