Meget proffesjonell fastlege, men særdeles dårlig på tilgjengelighet

Jan Lorentzen er meget proffesjonell,, tok meg alltid på alvor, og sjekket gjerne opp en gang for mye, enn en gang for lite.

Supre legesektretærer også, alltid blide og hyggelige.

Det som kan bli bedre er ventetidene. Både telefonkøen ved bestilling av time, tidspunktet for ny time, men også på venteværelset før timen. Det var ikke mulig å få en "normal" time innen et akseptabelt tidsrom. Det var gjerne 4-8 ukers ventetid på å få en vanlig legetime, og man ble derfor tvunget til å ringe og be om akutt time på dagen for ting som absolutt ikke var akutt (men som heller ikke kunne vente 4 uker..). En "ond sirkel" som burde vært tatt på alvor og brutt, slik at dagens akuttimer kan benyttes til det de er ment for og ikke for å ta unna vanlig legekonsultasjoner. Har skiftet til ny fastlege pga. flytting og der får jeg time i løpet av uken. Det var heller ikke uvanlig å sitte i timer på venteværelset dersom man ikke kom tidlig på morgenen.

Hadde det ikke vært for de lange ventetidene, tror jeg nok at jeg hadde beholdt Jan som min fastlege tross i flytting, da jeg opparbeidet en enorm tillit til han som lege.

Andre ting som kunne vært forbedret var f.eks. at det kunne vært mulig å bestille time på web, via mobil (sms eller app) eller e-post. De var også veldig sent ute med å få betalingsterminal. Absolutt ikke moderne.