Finn en annen lege!

Hei,

Har gått til Merete Blakstad til utredning for barnløshet. Dette har tatt flere måneder og hver gang får jeg beskjed om å komme tilbake om nye fire uker uten at vi får vite noe mer om hva som skjer og når denne søknaden vår om assistert befruktning kan sendes inn. Lite effektiv prosess der fokuset ikke er på paret som søker, men på den enkelte time (altså ca 5-10 min) som er satt opp og å få deg inn og ut så mange ganger og så fort som mulig kan det virke som. Til tider hyggelige samtaler, men som pasient blir vi forvirret når man i et øyeblikk gir en opplysning før det i neste øyeblikk blir oppsummert helt motsatt fra legen. Legen virker stresset og uforsiktig i gjennomføringen av undersøkelser. Det vi har hatt behov for å vite ved første gangs innkalling, eller gjerne også før:
- hva kan gjøres på forhånd (blodprøver? felles timer etc)
- utredning av begge to samtidig
- hvordan kan man få til mest mulig effektiv prosess frem til søknad sendes inn for videre behandling og hvilke alternativer har man da? ulike offentlige valg eller private.

Tror både Merete og pasientene hadde opplevd dette som positivt ved at man hadde klart å behandle flere pasienter på kortere tid (mulig det er kompensasjonsordningen fra det offentlige som spiller inn?)

Alternativ for pasienter: ta kontakt med private klinikker for utredning og evt videre henvisning til det offentlige eller privat behandling. Vår opplevelse er at det blir både billigere og mye mer effektivt.