VAR den beste legen jeg har hatt

Jeg har hatt Mathisen som lege siden han jobbet i Skudenes for mange, mange år siden. Han har vært fantastisk i oppfølging av skader, er god til å lytte og tar pasientene på alvor. Både Mathisen og Grethe er gull verdt.

Nå er det imidlertid annerledes. Grethe er sluttet og Mathisen har som oftest vikar. Jeg har i skrivende stund vært i telefonkø i over en og en halv time og er fremdeles ikke kommet til. Dette har vært tilfelle de siste fire av fem gangene jeg har forsøkt å kontakte legen eller laben. Stort sett gir jeg opp og går på legevakten. Når jeg har hatt time, blir ikke resepter e.l. fulgt opp og ny resepsjonist/labtekniker gir inntrykk av å være litt stresset og uengasjert, samt har vansker med å finne blodårer. Vikarierende lege Emma Beltran ønsket kommunikasjon via e-post, men svarte aldri, heller ikke etter gjentatt purring, noe som førte til en meget forsinket henvisning til spesialist.

Jeg håper ting bedrer seg, for jeg vet at Nordvegen legesenter har vært, og igjen kan bli et knallbra legesenter.