Tilsvar til vurdering

Virker uinteressert + not recommended for foreigners

Legen har kanskje for mange pasienter: han er alltid forsinket og jeg følte som jeg måtte haste meg da jeg besøkte ham. Det at jeg ikke er norsk var et problem for kommunikasjonen våres; han såg ut som han ikke forstod hvis jeg sa noe på engelsk, og han hadde dårlig tålmodighet når jeg forsøkte å forklare saker på norsk. Han virket som at han ikke stolte på oversatte kopier av anamnese og diagnoser fra mitt hjemland eller det som jeg fortalte om mine tidligere behandlinger. Han påsto at jeg ikke burde ha smerter fordi jeg er så ung – smerter som jeg har hatt for 15 år (og har klare diagnoser om fra før). Han var flink til å skrive henvisninger, men av og til var dette også en utfordring fordi a) han syntes det var ikke nødvendig, b) han glemte å gjøre det, eller c) han hadde dårlig tid til å gjøre mer enn en sak per legetime. SMS-servicen til fornying av resept og bestilling av time på legesenters nettsider fungerte bra, men nå er nettsider ikke lenger i bruk.