Den dårligste "legen" jeg noensinne har truffet

Jeg flyttet og måtte bytte lege.
Dette er en dominant lege med en svært ovenfra og ned holdning mot pasienten.

Jeg har aldri hatt en lege som ikke har hatt tid til å lytte og minst vært opptatt av å finne ut av årsaken til problemet. Det å starte brannslukking av et lang tids sykeproblem er i følge min logikk å gå litt baklengs inn i problemstillingen.

Det andre jeg reagerte på, var at han visste svarene på noe som spesialister fra både Ullevål sykehus, Aker sykehus og Vestre Viken sykehusene har hatt problemer med å utrede i årevis.

Det hjelper lite å virke selvsikker når den medisinsk kunnskapen hans tydeligvis er svært mangelfull. Han er allmennlege og ikke spesialist på 7 fagområder.

Det andre var å ha/ vise en empatisk holdning ovenfor pasienten. En lege kommer svært kort dersom han ikke evner å lytte til pasienten, og å prøve å sette seg inn i situasjonen slik at det oppstår et fruktbart samarbeidsforhold og en effektiv behandling.

Må dessverre si at dette er den absolutt dårligste og mest inkompetente legen jeg noensinne har møtt.

Det finnes et kurs for leger som heter "Four Habits" som er et kjent kommunikasjons kurs for leger, vil anbefale legen å ta et slikt kurs.

Anbefaler han ikke til noen andre.