Lege uten pasient- og pårørendeforståelse

Min datter på 7 år har hatt pollenallerrgi siden 3 års alder, og fått medisner for dette. Fordi hun blir trøtt og sliten av disse medisinene, har vi utredet henne ift. pollebvaksinering, noe hun i regi av Sykehuset vestre Viken skal begynne på til høsten. Første steg i denne utredningen var en rekke blorprøver, som ble tatt hos Bjarte. Her ble det påvist allergi mot gress, burot og bjørk. Vi har fått en rekke nye medisiner av sykehuset, som skal benyttes frem til vaksinasjonsprogram starter. Men vi fikk ikke med øyedråper, da vi kan benytte de samme som tidligere. Når jeg nå ringte fastlegen for å få en ny resept på øyedråpene, får jeg beskjed om at vi må bestille legetime. Vi må altså ta fri fra jobb og skole for å få resept på øyedråper for en allergi min datter fikk påvist av SAMME lege i vinter. Det er ingenting mer som skal gjøres, allergien er påvist, datteren min har benyttet samme medison i flere år allerede. Begrunnelen fra legen er at han ikke tidligere har skrevet ut denne medisinen til henne (zyrtek), fordi vi tilhørte et annet legekontor i fjor (flyttet til Nøste for 10 mnd siden). Han har imidlertid tilgang på journalen, så dette ser jeg på som en utnyttelse av systemet og av oss som pasienter. Elendig kundepleie, og skremmende bruk av skattebetalerenes penger.