Tja.. Litt lite utadvendt for meg

Jeg har bare vært hos han tre ganger, og nok tenkt han skulle være en "ovrgangslege" til en jeg hadde satt meg på varsling til fikk kapasitet - hvilket skjedde uventet fort. Jeg så Stangeland som en svært grundig og dyktig medisiner, men jeg følte han var litt stille - at jeg ikke fikk så mye verbal respons på det jeg sa/spurte om. Det virket som han lyttet og tok det inn, for han har henvist riktig/skrevet grundig henvisning (noe jeg først fant ut da jeg var hos den han henviste meg til), tatt adekvate prøver og ordinert relevant undersøkelse. Jeg lurer på om denne legen er så "faglig" at det kanskje kan gå litt utover kommunikasjonsbiten, men det kan jo selvfølgelig bare være personkjemi, eller at han er en lege som rett og slett passer bedre for de som ikke har svært sammensatte helseutfordringer. Eller de som rett og slett ønsker en "no nonsence lege" som aldri holder seg til annet enn saken. Jeg mener ikke at en lege skal sitte å jatte om været så de andre pasientene må vente i timesvis, men det er noe med å bruke de ekstra minuttene det tar for å få en til å føle seg trygg i pasientstolen. Jeg har selv litt legeskrekk, og synes det er vanskelig å "dundre" rett på sak med en gang. Og når man lytter, er det fint om man også kommuniserer tilbake Likevel har han faktisk gjort jobben sin rent medisinsk, så han er rent faglig ingen dårlig lege!

Men Høvik legesenter kunne virkelig trengt en ansiktsløftning synes jeg. Opplever lokalene som slitt og ganske upersonlige, noe som heller ikke hjelper når man gruer seg for å komme inn til legen.