Anbefales ikke

Svein Sandblost er på mange måter en grei lege å forholde seg til - jeg har for all del, stort sett, fått hjelp når jeg har vært syk. Man får sykemelding når man trenger det, og han venter med å skrive ut medisiner til han vet hva du faktisk trenger. Han tar seg stort sett god tid til deg, når du først har kommet inn på kontoret hans (noe som gjerne kan ta en times tid). Dessverre opptrer han svært arrogant, og man blir gjerne kalt en hypokonder dersom man har symptomer han ikke kjenner igjen. Han liker gjerne å understreke hvor lenge han har jobbet som lege når han avfeier problemene dine, og du kan bare glemme å ta noen prøver dersom han ikke er overbevist om at det er riktig. Han er også litt for glad i å snakke om sine egne erfaringer med saker, istedenfor å høre på hva du har å fortelle. Jeg har byttet fastlege.

Legesekretærene er forsåvidt et kapittel for seg selv. Jeg tror damene der kjører en intern konkurranse i å være den mest arrogante personen på jobb. Og hvis du syns du har ventet alt for lenge (mer enn en time), så kan det hende de har glemt deg.