Lite grundig, fremstår ikke som oppdatert

Etter flere konsultasjoner som til slutt endte med at jeg byttet lege er inntrykket jeg sitter igjen med at legen hverken er oppdatert på dagens retningslinjer eller ydmyk i forhold til pasientens plager.
Jeg forsøkte å finne ut hvilke allergier jeg har. Palle tok blodprøver og resepsjonisten ringte meg opp igjen og fortalte meg med blid stemme at alt er i orden. Du har ingen allergier. Han ga meg allikevel medisiner, det var da noe. Etter et besøk hos øre-nese-hals hvor det ble tatt en prikktest ble det påvist 8 allergier, hvorav 5 er pollen. I tillegg var det husstøvmidd som jeg tenker det er utrolig deilig å finne ut av så man kan gjøre noe tiltak. Dette fortalte jeg til Palle men han avblåste meg med at "et sted må man sette grensen for hvor mye man skal undersøke". Og "han hadde aldri nektet for at jeg har allergi". Men han gadd ikke å ta de rette prøvene. Det forteller meg at han ikke vet hvordan man gjør det og det er rett og slett for dårlig. Jeg har flere andre eksempler hvor jeg føler at jeg ikke har blitt tatt på alvor men jeg velger å ikke dele de her.
Praktiske ting: de tar kun kontanter. Om du velger faktura må du betale gebyr! Om du ønsker journalen din utskrevet kan den kun hentes ved personlig oppmøte mellom kl 9 og 14. De er ikke på helsenett så ingenting går elektronisk. Heller ikke resepter. Hvertfall var det ikke sånn sist jeg var der.
Til slutt vil jeg si at jeg synes det er kjedelig å henge ut folk på denne måten. Jeg jobber selv i helsevesenet. Men servicen deres og kommunikasjonen din med pasienter holder ikke.