En mer stresset lege skal du faktisk lete lenge etter.

Jeg skriver dette i håp om at du, Tor Langeland, ser dette selv og tar til deg det jeg skriver.

Selv om man er lege med livslang erfaring, behøver man ikke være arrogant og stresset mot andre mennesker. Jeg forstår at du har mye å gjøre, i og med at du er eneste praktiserende lege på senteret ditt, men det å være lege handler om å arbeide med mennesker, være imøtekommende og forstående. Empati er faktisk en stor del av det å være praktiserende lege.

Jeg opplevde mitt møte med deg som speed dateing på det aller verste. Jeg var inne på ditt kontor i nøyaktig 20 sekunder før jeg ble sendt videre til helsesekretærene, som tydeligvis gjør ditt "dirty work". Som du så fint sa: "damene gjør det.", da jeg spurte hvor jeg skulle sitte. Altså betalte jeg nesten 500 kr for en legetime på 20 sekunder, hvor jeg ikke fikk mulighet til å fortelle "min side" av saken fordi du var så stresset. Neste gang jeg kom betalte jeg det samme - uten at jeg møtte deg i det hele tatt. Hvordan kan du ta betalt for en "legetime" du ikke selv har deltatt i?

Jeg håper dessverre ikke jeg behøver å komme til ditt legekontor flere ganger, men ønsker deg lykke til videre i din stressende hverdag.

PS: jeg kan også inkludere at dine helsesekretærer kan få opp humøret, minst ti hakk. Ikke mange smil som blir delt ut på St. Olavs plass gitt.