Kan ikke anbefales

Jeg har brukt ham som fastlege i flere år, går nokså sjeldent til legen.

Men når jeg trengte en konsultasjon eller en henvisning, måtte jeg vente ofte en uke eller mer for å få time, siden denne legen jobber bare noen dager i uken. Ofte var det helt umulig å komme gjennom på telefon for å bestille konsultasjon. Da var jeg nødt til å bruke Volvat eller andre private helsetjenester, siden det hastet.

Denne legen viste aldri interesse for plager/problemstillinger jeg la frem under konsultasjonen. Dette til tross for at jeg ikke bad om sykemelding (jeg har ikke vvært sykemeldt én eneste gang i løpet av de siste 20 år). Hele hans holdning utrålte avvsing og en slags usikkerhet i kommunikasjonen - som var ganske stressende for meg som pasient.

Han avviste flere ganger mine forespørsler om henvisning til videre utredning, og jeg som pasient følte gjentatte ganger at jeg "egentlig bare finner på sykdommer eller plager". Jeg er en hardtarbeidende person som prøver å holde meg frisk, trener, spiser sunt og liker jobben min. Hva skulle min motivasjonen for å oppsøke lege så være? Finne på sykdommer? Bruke min arbeidstid til å snakke med Dr. Wangestad?

Samtalene med ham var vanskelige, ofte stoppet opp og denne legen viste manglende empati. Heller ikke evnen eller et ønske å forstå, hva pasienten formidlet. En skuffende og etter min mening uprofesjonell holdning - som på lengre sikt kan påføre pasienten skade eller forverre vedkommendes tilstand.

Jeg leste andre anmeldeler her før jeg skrev min vurdering, og jeg må ærlig si at jeg ikke kjenner igjen noen av momentene hvor denne legen beskrives som fantastisk, god og lyttende. På meg virker han heller som effektiv (vanlig konsultasjon 10 min), påståelig og lite tilstedeværende for pasienten.