God fastlege, dårlige systemer

Adel er en veldig god og hyggelig fastlege. Omtenksom og hjelpsom og kunnskapsrik. Men opplevelsen ved kontoret er dessverre ikke alltid så bra. Skulle få influensavaksine og måtte ha en konsultasjon for å få resept på dette (skulle egentlig tro det var unødvendig med en konsultasjon for å få resept på slik vaksine...). Jeg fikk så beskjed om å hente vaksinen på apoteket, men der viste det seg at de var tom for vaksinen. De sendte meg til et annet apotek i byen, men der var de også tomme for vaksinen.

Etter å ha stresset rundt halve byen, ble min kones fastlege redningen. Han hadde vaksine på kontoret og fikk ordnet alt samme der.

Når jeg så senere fikk en faktura fra Melin Collectors på 256 kroner, så var det mildt sagt ganske frustrerende. Det stemmer at jeg ikke hadde betalt for konsultasjonen, men jeg skulle jo komme tilbake og få satt denne vaksinen. Og når apoteket jeg fikk beskjed om å gå til ikke hadde vaksinen og jeg endte med å stresse rundt halve byen, så endte jeg heller opp hos en annen fastlege som kunne ordne vaksine istedenfor å dra tilbake til Sandaker legekontor.

At det var slengt på 55 kroner i "fakturagebyr" gjorde meg ikke blidere. 55 kr for å få tilsendt en elektronisk faktura som jeg må logge inn i et ukjent system med BankID for å i det hele tatt få tilgang til, føles ikke riktig.

Så: god fastlege, men dårlig system for betalinger. 256 kr for å få resept på en influensavaksine (som strengt tatt burde kunne gis på telefon), og så bli sendt til et apotek som ikke kunne hjelpe, føles ikke akkurat som noen god deal.