Dårlig menneskesyn og latterliggjør pasientene

En lege som ikke tar psykiske lidelser på alvor. Sender ikke henvisning om utredelse av psykisk sykdom, og ender derfor opp med at pasientene kommer ofte innom og blir sendt ut fra kontoret etter kort tid. Opplever å bli gjort til latter og ikke tatt på alvor av denne legen, har etter mange år byttet til en annen lege som tar meg på alvor og hvor jeg ble henvist til utredning ved voksenpsykiatriskpoliklinikk allerede første time, noe som skulle vært gjort lenge før. Han gjør narr av psykologer og har negative holdninger omkring psykiske lidelser. Legen tar seg ikke tid, lytter ikke og tar ikke ansvar med å se sine begrensninger omkring ikke somatiske plager. Dette er en humoristisk og arogant lege som kan anbefales for menn med somatisksykdom. Hannes humor og aroganse har fått meg til å vegre meg til å oppsøke lege, vondt å bli gjort til narr av sin egen fastlege i årevis. Han har skrevet nedverdigende journaler om at han aldri kunne forstå seg på meg som pasient. Hvis du er psykisk syk eller opplever å få psykiske lidelser anbefaler jeg deg å bytte til en mer empatisk og lyttende lege, slik at også du kan bli møtt med respekt.