Altfor stresset.

Jeg tror denne mannen har for mange pasienter og derfor bare stresser igjennom alle pasientene sine.

Som 16 åring var jeg hos Nesheim med uvi. Jeg fikk greit nok antibotika og kom meg videre. Etter å ha vært inne hos Nesheim med uvi seks ganger på to måneder kom jeg alltid ut med samme antibotikakuren. Syvende gang jeg møtte på akuttime på morgenen der ble jeg tatt i mot av en turnuslege da Nesheim var borte. Turnuslegen så på journalen min at jeg hadde fått samme kuren flere ganger uten at noe hadde blitt bedre. Hun fortalte meg at prøvene mine tydet på at jeg hadde fått rett kur, men at det var tydelig at de ikke hadde noe effekt så vi måtte prøve noe nytt. Hun tok seg itillegg tid til å fortelle en 16 åring om alt man burde gjøre for å forebygge uvi.

Etter å ha vært hos turnusen skjønte jeg hvordan en fastlege burde behandle sine pasienter og at det klart er forskjell på hvor mye en 16 åring forstår om sin egen sykdom i forhold til en mer voksen person. Dette er absolutt noe Nesheim bude forstå når han har kontakt med sine pasienter. Hos Nesheim er det inn og ut raskest mulig. Her får du ingen informasjon, kun regningen, en resept og beskjed om å komme tilbake igjen hvis du ikke blir bedre.

Nesheim burde virkelig kutte ned på antall pasienter og begynne å ta seg tid til de han har før flere gjør som meg og bytter fastlege.