Inngrodd sjel

Flytta til Østlandet for bortimot 6 mnd siden, og skiftet derfor fastlege til denne inngrodde kreaturen.
Jeg ble veldig sjokkert alt ved mitt første møte med dette kvinnemennesket, da hun knapt klarte å se opp fra pc-skjermen for å hilse på meg - dette har gått igjen ved senere besøk.

Det virker som om hun har vært i yrket sitt altfor lenge, blitt herda og sær opp igjennom årene, og derfor har mistet all sans for sympati og genuin interesse for pasientene sine og deres velvære.

Hun har en kjølig og arrogant ovenfra-og-ned holdning til det du måtte ha og si.
Jeg føler ikke at jeg blir tatt alvorlig når jeg forteller om mine problemer, og opplever at hun avfeier, bagatelliserer og generaliserer det jeg har på hjertet.
Når hun ærbødigst har hørt på det du har å si, så har hun ikke virkelig lyttet, og det virker som om det du sier går inn det ene øret og ut det andre.
Når timen nærmer seg slutten, blir hun tydelig rastløs og jager deg nærmest på dør - hun sier ha det FØR du har reist deg og gjort antydning til å gå.
Hun er absolutt ikke for sarte eller følsomme sjeler, for hun vil kjøre over deg og få deg til å føle deg liten, uviktig og uverdig hennes dyrebare tid.

Jeg unner absolutt ingen andre denne erfaringen, og håper folk har vett på å lese anmeldelser før dem skifter til denne fastlegen - noe jeg ikke gjorde og har erfart på den harde måten.

Med dette sagt så ønsker jeg denne dama god bedring.