Tilsvar til vurdering

Ikke lenger like tilgjengelig som før, men blid og kjekk

Alt var mye bedre før når den unge imøtekommende Eikeland delte kontor med kun en annen lege. Nå kan man være i kø på telefonen med 6 stk foran i køen, og i nærmere 30 minutters ventetid og etter det legges røret på før de gidder å si hallo. Da har man hørt på en utrolig kjedelig telefonsvarer som ber deg vente på representanten gjentatte ganger. Mitt råd, ansett flere hyggelige som svarer. Savner det gamle legekontoret hvor de hadde tid til å svare på telefoner og hvor de var hyggeligere. Potte sur og frekk ansatt i luken. Hva hjelper det med større legekontor når det blir mindre service fra alle kanter? Dessverre, ting har forandret seg, jeg er ikke lenger like fornøyd.... Før så ventet jeg gjerne et par timer som det ofte tar før man får komme inn til legen, men når man blir skuffet allerede på venterommet så mister man tålmodigheten...
Dessuten får man ikke alltid riktig svar lenger på det man lurer på, man blir henvist til feil sted gjentatte ganger... Det er mer jeg lurer på og gjerne skulle spurt om og fått svar på. Men når tilgjengeligheten er så dårlig blir det vanskelig. Det er nok flere som trenger deg som lege nå enn før når du var ny, mine plager var nok mer diffuse. MEN jeg satt stor pris på den du VAR, sjarmerende, hyggelig, blid, lyttende. Alltid var jeg glad når jeg forlot ditt kontor, selv om jeg kunne felle noe tårer der inne.... Du lyttet og forsto, ga ros osv. Å få svar på det man spør om, å få kopi av blodprøver man vil ha svar på var lettere før, og å bli henvist til rett sted, og få nok tid da føler man at man har en fastlege som bryr seg. Det skal så lite til, det er det jeg trenger om du fortsatt skal være fastlegen min! Så får vi se da...