Lydhør, konstruktiv og respektfull

En samarbeidsvillig, lydhør og empatisk lege som ønsker å spille på lag. En fin lege også for den medisinskfaglige kunnskapssterke pasient, noe som ofte kan ha sine fordeler, men også utfordringer i møte med diverse helsepersonell i helsevesenet. Kristin er ydmyk, lydhør og trygg nok til å møte relevante innspill og forslag med respekt og interesse. Ingen ovenfra og ned -holdning, og man føler seg ikke som kun nok en pasient på det uendelige samlebåndet. Evner å samarbeide og bruke "vanlig fornuft", innenfor rimelighetens (og alle regelverkenes!) grenser selvsagt.

Om jeg skal ta med noe "konstruktiv kritikk", så kan det på generelt og idealistisk grunnlag nevnes at det alltid bør være legene som holder i oppfølging av medisinering og hvor hyppig det eksempelvis bør tas relevante blodprøver oa. Så noe obs bør man som pasient alltid og uansett være uavhengig av kunnskapsnivå, men dette gjelder stort sett over hele linjen i vårt helsevesen.

Etter å (også) ha hatt noen lengre samtaler med Kristin i forbindelse med en vanskelig livssituasjon, vil jeg si hun i tillegg til profesjonell, fremstår som et lyttende, interessert og forståelsesfullt medmenneske. Generelt et tillitsvekkende og positivt inntrykk.

Damene på labben/resepsjonen er også hyggelige :) Litt vanskelig å komme igjennom på telefon til tider, spesielt om man trenger akutt-time på morgenen, men de ringer deg opp igjen!