Anbefales ikke

I forbindelse med flytting og ny i byen hadde jeg ikke fastlege i byen, og endte opp på legevakten med smerter. Jeg ble tatt godt i mot av legen, og ønsket å få henne som fastlege. Jeg hadde ett veldig godt inntrykk av henne. Hun byttet legekontor kort etterpå, så i noen år hadde jeg en annen lege. Etter ny flytting, og ny by, var Berg-Utby i min nye by, og jeg ønsket selvsagt å bytte over til henne. Etter en liten stund på venteliste var dette min nye fastlege.

En måned etterpå har jeg behov for en legetime. Jeg har store smerter i ryggen, og klarte ikke å komme meg gjennom arbeidsdagen. Berg-Utby er lite interessert i mine ryggsmerter, og umiddelbart spør meg om jeg egentlig trives på arbeidplassen. Det var veldig ubehagelig. Jeg fikk beskjed om å gå ned i vekt, og ingen sykemelding.
Hele opplevelsen var fryktelig lei, så jeg anbefaler å styre unna henne som fastlege. Fikk aldri noe spørsmål om tidligere historikk med ryggsmerter, f.eks. Jeg har noe galt med ryggen min, men legen avfeide det hele med at jeg måtte bare begynne å bevege meg litt.

Det var en fæl opplevelse. Jeg har nok noen kilo for mye ja, men er ikke feit. Og jeg går 5-10 km hver dag i tur med hunden, i tillegg til butikkjobb, så jeg er absolutt ikke stillesittende og lat. Dette var legen uinteressert i.

Lite empati og etter min lege ikke noen god lege i det hele tatt. MEN, hun virker oppriktig god i "legefaget" og kunnskapsrik, men noe særlig "menneskelig" var hun lagt fra. Dessverre..