Lege som ikke tar deg seriøs

Etter å ha lest vurderingene på legelisten, kom jeg forberedt. Denne legen skal være kald og upersonlig og rett på sak—greit. Ikke noe problem så lenge hun er flink og profesjonell.

Førsteinntrykket av Ingrid Sandvoll var nøyaktig det: kald og upersonlig og rett på sak. Inntrykket endret seg ikke særlig gjennom resten av timene jeg hadde hos henne, men troverdigheten hennes stupte.

Så lenge jeg holdt meg til overfladiske problemer, var Ingrid grei nok. Hun skrev ut resepter. Men da jeg henvende henne for hjelp for mer seriøse lidelser, viste Ingrid en veldig uprofesjonell holdning ved å love å henvise meg videre uten å faktisk henvise meg videre.

Jeg slet i flere måneder mens jeg ventet på videre behandling før jeg innså at det ble aldri sendt noen henvisning. Jeg kontaktet dem igjen, men de virket avvisende og jeg fikk ingen videre tilbakemelding. Dette er svært uprofesjonelt av legen og legekontoret og jeg har ikke lenger tillit til dem.

En lege skal ikke kunne velge og vrake behandling av lidelser eller love vekk falske henvisninger.

Ventetiden hos henne er veldig lang og jeg venter ofte i 30 min-1 time før jeg kommer inn.