Sjokkerende dårlig

Palle snakker vanskelig dansk og prøver ikke engang snakke norsk. Resepsjonisten (og sykepleier? Hun som tar blodprøver) snakker knapt engelsk og ikke norsk. Klarer ikke gjøre seg forstått eller forstår meg. Palle er uhøflig, ubehagelig og kjefter gjerne på deg for det ene eller det andre. De kan kun motta kontanter eller mCash, fordi Palle tror staten tar penger om han bruker kortterminal. Han leste tilbake fra journalen min fra første møte og hadde skrevet det motsatte av hva jeg hadde sagt. Trodde kanskje ikke på meg? Uklart. For det er som sagt vanskelig å forstå han. Var innom for å fornye diabetes resepter fordi jeg var tom, men han nektet å skrive ut mer enn en engangsresept, selv om jeg går til diabetes spesialist jevnlig som tar alle avgjørelser på det området. For å være vanskelig. Så nå bytter jeg (etter to legebesøk) for å finne en fastlege som er mer opptatt av meg enn om han har rett. Sjokkerende opplevelser, etter å ha gått til jevnlig fastlege før Palle med diabetes i over 10 år.