Flott lege, men meget dårlig organisert kontor

Ingen ting å utsette på legens kompetanse eller empati, men det er som nevnt tidlige lang ventetid på time og et utrolig dårlig organisert legekontor.
Det er ikke uvanlig at en sitter over en time i telefonen før den kuttes av seg selv. Dersom en skal hente dokumenter, kan en bli sittende på venteværelse opp til en time, gjerne to. At det er mange oppgaver betviles ikke, men logistikken der i mot. Oppgavene og pasienten er mer eller mindre de samme, endringen har kommet med endringer i sammensetningen på kontoret.
Helsesekretærene er later til å være lite reflektert over at pasientene er mennesker i en sårbar situasjon og kan oppleves rigide og lite samarbeidsvillige/stresset.
Siden jeg siste halvåret har hatt tettere oppfølging av lege, har jeg tilbragt mye tid på venteværelset her og forstår at dette er en felles opplevelse, ut over den vanlige misnøyen med venting, det er jo alltid noen som klager.
I skrivende stund har jeg nettopp blitt avvist med teknisk stemme "Du blir nå automatisk koblet av køen," som kommer når du har ventet i 60 minutter. Det har skjedd de siste fem gangen jeg har ringt, og to ganger etter hverandre.
Håper denne konstruktiv kritikken blir håndtert til det beste både for kollegialitet og pasientene.
Dersom den betviles, kan det kanskje henges opp en ros og ris kasse på venteværelset?