Lang ventetid og dårlig kommunikasjon

•Svært vanskelig å komme gjennom på telefon for å få bestilt time
•Utrolig lang ventetid for få time (opptil 6mnd)
•Opplevd flere ganger at prøvematrialet ikke har vært tilstrekkelig bra og at jeg har blitt innkallet på nytt på grunn av dette. NY VENTE TID PÅ NY TIME! Og på ny må man årdne med barnevakt og fri fra jobben.
•Dårlig informasjon,fører til usikkerhet og unødvendige bekymringer hos pasient
• Usaklige kommentarer som: " I disse krefttider ved Nordlandssykehuset kan det være at de har funnet noe i prøvene siden dem ber om mer prøvematriale". Dette var etter at jeg ble re-innkallet og det sto i innkallelsen at prøvematerialet var forurenset og ikke kunne brukes.
Resultat: jeg ble LIVREDD!!!
•Alt dette fører til at jeg har vanskelig for å stole på både prøveresultat og det som blir sagt.

Positivt:
•Virker faglig dyktig og proffesjonell ved undersøkelse og dersom jeg spør om noe jeg lurer på.
•Dama i resepsjonen er helt FANTASTISK!

Forbedringer:
Jeg skulle ønsket at ventetiden var kortere og at det var lettere å komme gjennom på telefon.
Videre hadde det vært svært mye bedre dersom empatien,medmenneskeligheten og kommunikasjonen var på plass.
Dersom prøvemateralet blir så forurenset eller at prøvematerialet av andre grunner ikke er godt nok burde pasienten få innkallelse iløpet av korttid. Ventetiden skaper utrygghet og unødvendig redsel.

Konklusjon:
Etter å ha gått hos Skotheim i svært mange år har jeg nå bestemt meg for å bytte gynekolog.