Arrogant og uprofesjonell

Legen pratet ustoppelig, spurte meg ikke om mine symptomer. Jeg sa jeg ikke ønsket kontrolltime, legen insisterte på å sette opp allikevel "så kan du bare avbestille om du ikke har behov".

Jeg ringte for å avbestille kontrolltimen på en fredag, timen skulle være mandag. Legekontoret holder stengt på fredager, de har ikke e-post, sms eller telefonsvarer der man kan legge igjen sin avbestilling. Da regning for ikke møtt time kom, ringte jeg igjen legekontoret for å si at jeg hadde forsøkt å ringe. Legen sa da at han skulle stryke fakturaen.
5 måneder etter dette fikk jeg allikevel inkassovarsel i posten. Jeg ringte legen på nytt og fikk beskjed om at han hadde notert at "pasienten forsøkte ringe fredag for å avbestille kontrolltime. Pasienten kunne ha ringt mandag. Derfor faktureres pasienten". I samtalen som fulgte var legen svært lite profesjonell. Han ropte og sa at jeg var ufin som påstod at han hadde gjort feil, og dersom jeg skulle ta det videre kom de til å tro på ham, ikke meg. Han endte med å rope at han ikke ville snakke med meg mer og la på. Jeg ringte tilbake til kontoret, da la også legesekretæren på.

Jeg kan legge til at legen har sagt til inkassofirma at han ikke vet noe om at jeg ringte på fredagen før kontrolltimen, selv om han sa til meg at han hadde notert dette.