Dramatisk og stressa

Førsteinntrykket mitt av Christine var bra. Hun er søt og hyggelig, men også ekstremt dramatisk og stressa. For meg som er på kanten til å være hypokonder var dette en svært dårlig match. Hun sier alt hun tenker høyt og trekker veldig raske slutninger til at symptomene jeg beskriver kan være hjerneslag eller kreft. I mange tilfeller kommer hun med disse slutningene helt uten å ha grunnlag for å si det hun sier. Jeg har opplevd å bli undersøkt av Christine der hun forteller meg at "her er det noe fryktelig galt". Har deretter blitt henvist videre til spesialist som totalavkrefter Christines beskjed og betrygger meg om at alt er normalt. At hun skremmer pasientene slik synes jeg er alvorlig.

Vil legge til at jeg ikke tviler på at Christine ønsker det beste for pasientene sine. Hun er nøye og tar deg på alvor, men det er svært uheldig at hun bruker ord som "hjerneslag" og "kreft" uten å egentlig ha noe grunnlag for å slenge ut disse veldig dramatiske ordene.

Jeg har valgt å bytte fastlege fordi jeg til slutt vegret meg for å gå til Christine.