Omsorgsfull

Jeg har hatt dr. Mathiesen som fastlege hele livet (25 år!). Har alltid blitt lyttet til av han. Man blir møtt med både omsorg og forståelse. Han tar deg på alvor og henviser deg videre ved behov.

Da jeg var alvorlig syk ringte han meg for å forsikre seg om at jeg hadde det så bra som mulig.

Jeg har alltid blitt møtt med respekt og stiller meg fullstendig uforstående til noen av vurderingene av han som lege her inne.

Noe som ikke er så bra er den lange ventetiden før time. Årsaken til dette er jo alt jeg har skrevet over. Jeg vil heller ha en lege som setter av tid når jeg trenger han, fremfor en lege som kaster meg på dør etter fem minutter slik at det ikke blir ventetid. Det er en grunn for at ting er som de er og jeg er kjempefornøyd med dr. Mathiesen.

Flere av helsesekretærene derimot burde bytte jobb. De er ofte sure, nedlatende og generelt lite hyggelige. Det er utrolig synd, for det er ikke alle som klarer eller tørr å si dem i mot. Det er også ofte problematisk å komme igjennom på telefon.