Store problemer med å holde seg våken

Jeg gikk til Storfjell for noen år siden etter at poliklinikken ikke kunne tilby meg mer behandling.

Jeg fikk time vesentlig raskere enn forespeilet (3-4 måneder istedenfor et år), noe som er positivt. Storfjell er en veldig sympatisk, snill og hyggelig mann.

Jeg har imidlertid vansker med å bedømme om hvilke kunnskaper han besitter. Når det gjaldt min primære diagnose var han veldig utdatert, men for å være rettferdig så er han ikke den eneste i psykiatrien i Tromsø med slike kunnskapshull. Det er vel regelen heller enn unntaket. Ellers så er han mer av den typen man snakker til og som bare sier «ja» og «hva tenker du om det» til alt, noe som sikkert kan ha sin plass, men ble helt feil for meg. Jeg fikk altså lite feedback og input på hva han tenkte som foregikk med meg, ingen aktive behandlingsvalg for å se om noe kunne hjelpe. Det ble bare masse prat, noe jeg har gjort i altfor mange år. I tillegg ble det mange pinlige situasjoner da han åpenbart hadde problemer med å holde seg våken i timene. Ikke hver gang, men i majoriteten av timene. Tenk på sidemannen din under en forelesning eller noe slikt og se for deg hvordan øynene glir igjen mens han kjemper i mot. For til sist å falle ut et par sekunder og deretter starte hele prosessen på nytt.

For en begrenset periode og med et ukomplisert sykdomsbilde hvor man først og fremst trenger moralsk støtte (etter samlivsbrudd, tap eller andre halv-akutte kriser), kan han sikkert fungere greit, ellers ville jeg styrt unna.