Ubehagelig

Egentlig lette jeg etter et sted å skrive direkte til legekontoret men dette er noe umulig å finne, derfor blir klagen skrevet her.

Min første time ba jeg om informasjon om mine medisinske muligheter angående abort, grunnet uventet graviditet. Fremfor å legge frem mine muligheter ga hun sin personlig mening som var direkte og upassende. Jeg som pasient var sårbar og ikke i en en posisjon til å argumentere imot. Dette var veldig ubehagelig å bli møtt med fra en fastlege som skal være nøytral og gi medisinske råd og ikke minst være et trygt sted å dra. Jeg ble satt opp til en til time uka etter og turte ikke si noe da jeg var så satt ut av situasjonen, denne var jeg inne på pasientsky for å prøve å avlyse men det gikk aldri gjennom, og slik andre skriver er det så og si umulig å få tak i legen sin. To uker senere får jeg inkassovarsel for timen. (en time som i utgangspunktet ville vært gratis) Jeg måtte gå privat for å finne et trygt sted å prate om utfordringene mine, veldig dumt at en skal måtte gå privat fremfor sin egen fastlege.