Trygg og stabil lege

Jeg har hatt Dr.Clausen som fastlege siden før jeg kunne gå, og har fått godt tilpasset hjelp over årene.

I voksen alder har han vært god på tilgjengelighet. Jeg opplever at jeg kan ringe og få time senere på dagen eller dagen etter dersom det haster noe, eller at jeg kan få en E-konsultasjon over telefon. Det kan være noe ventetid på telefon, og jeg savner at det er en resepsjonist som det en gang har vært.

Fornying av resept skjer på dagen! Det kan være ventetid ved "drop-in timer", men tenker at det er prisen å betale dersom man vil smette gjennom blant de pasientene som på forhånd har time. Jeg synes det er rimelig å forvente, og jeg har selv gjort det ved flere anledninger.

Tar ulike utfordringer og bekymringer seriøst, og følger opp på en medmenneskelig måte samtidig som jeg opplever han som en kunnskapsrik lege. Jeg liker at han er litt gammeldags og veldig nøye med å "ikke bare skrive ut sykemelding". Han har også vært utrolig god å ha som familie-fastlege, og kan ta familiære sammenhenger veldig godt om det er noe sammenheng. I tillegg til dette har han vært veldig behjelpelig for min mor ved å bestille tolk dersom det skulle være behov for det. Henvisninger til spesialister eller ved andre videre undersøkelser har vært uproblematisk - og jeg stoler helt og holdent på Dr.Clausen og hans kunnskap rundt medisin.