Blogg

Blogg

Mange vurderinger, noe ventetid

Vi er overveldet over responsen vi har fått fra brukere de siste dagene. Søndagens artikkel på NRK.no virker å ha sådd ild i tørt gress i alle deler av landet og vurderinger av fastleger har strømmet inn (artikkelen kan leses her).

Da vi leser gjennom alle vurderinger som kommer inn før de publiseres, vil det derfor kunne ta noe tid før du ser vurderingen du har skrevet på trykk. Til nå har vi hatt som mål å publisere innkomne vurderinger samme dag. Men på grunn av høy pågang, så vil det nå ta noen få dager før vi får ...

Ja, vi elsker fastlegen!

Så langt er det overvekt av positive omtaler av fastlegene over hele landet. Og vi er ikke overrasket, for det ER mange dyktige fastleger der ute, som hjelper oss gjennom tykt og tynt. Norsk kundebarometer har målt brukertilfredsheten på en rekke offentlige tjenester, og fastlegen kom aller best ut.

Her er en fin artikkel om hvor fornøyde nordmenn er med fastlegeordningen:  http://www.dinepenger.no/bruke/ja-vi-elsker-fastlegen/20239111

Folk fra Fredrikstad mer engasjert enn Bergensere og Trøndere?

Så langt har folk fra hele landet lagt inn vurderinger på Legelisten.no for å hjelpe andre å finne gode fastleger. Men det viser seg at noen er mer engasjert enn andre.

Vi hadde forventet topp tre listen over vurderinger i byer til å være de tre største byene i landet, men nå har Fredrikstad sneket seg inn på andreplass etter Oslo. Det er altså flere vurderinger som kommer inn fra Fredrikstad enn både Bergen og Trondheim.

Ellers ser vi at det er mange som legger inn entusiastiske vurderinger av sine fastleger, men som kanskje ikke gjør det så ...

Takk for tålmodigheten!

Etter en fantastisk start, og oppslag i VG i går (s.24) jobber vi nå på spreng for å følge opp forespørsler, moderere vurderinger og implementere nye forslag fra alle dere der ute.

Teamet bak Legelisten.no har alle fast jobb ved siden av, og vi må jobbe helger og sene kvelder for å gjøre Legelisten.no til et nyttig sted for både fastleger og pasienter. Dersom dere har tilbakemeldinger kan dere sende mail til post@legelisten.no. Vi kommer til å samle ofte stilte spørsmål under "Om oss" og følge opp henvendelser så snart vi har kapasitet.

Vi takker for den ...

Hva vil vi Legelisten.no skal være?

Er du fornøyd med fastlegen din? Eller er du lei og oppgitt og ønsker å finne deg en ny lege? Det finnes over 4000 fastleger i Norge og veldig mange av dem er veldig gode. Fastlegeordningen er en av de best likte offentlige tjenestene i Norge i dag. Flinke leger kombinert med valgfrihet til å velge den legen man selv ønsker, er trolig noe av forklaringen på hvorfor fastlegeordningen er så godt likt.

Men ikke alle er like fornøyde med fastlegen sin. Og av og til er man nødt til å finne en ny en hvis man for eksempel ...